Više od pedeset tisuća Filipinaca i Indijaca koji žive u Hrvatskoj posljednjih su godina postali sve vidljiviji, a jedan trgovački lanac odlučio je iskoristiti njihov jezik u marketinške svrhe, reklamirajući soja sos i rižine rezance na njihovim jezicima. Međutim, taj potez izazvao je snažne reakcije, posebice od strane Domovinskog pokreta, koji smatra da je takva praksa nepoštena i da narušava tržišnu etiku.
Nedavno se u Zagrebu pojavio i plakat trgovačkog centra na hindskom jeziku, koji je bio toliko velik i dominantan da je zasjenio hrvatski jezik, prenosi danas.hr, što je izazvalo zabrinutost i zahtjeve za reakcijom. Neki građani smatraju da je takav plakat neprimjeren i da je nepošteno isticati stranice jezike na takav način, naglašavajući da hrvatski jezik postaje neprepoznatljiv.
Zbog toga je Domovinski pokret jučer podnio službenu prijavu Državnom inspektoratu i Vijeću za hrvatski jezik, ističući da takvo reklamiranje narušava jezični identitet i tržišnu ravnopravnost. Na press konferenciji, saborski zastupnik Ivica Kukavica istaknuo je da je praksa prikazivanja stranih jezika u takvom obliku problematična, naglašavajući da hrvatski jezik mora ostati dominantan i jasno prepoznatljiv u javnom prostoru.
Podsjetimo, nakon prošlogodišnjih parlamentarnih izbora, u stožeru Domovinskog pokreta hranu su služili upravo ti ljudi protiv kojih sada dižu prašinu.