S obzirom na trenutne pokazatelje i optimistične prognoze, pitanje je hoće li Hrvatska 2025. godine ponovno postaviti rekorde u turizmu, kao što je to često činila u prethodnim godinama. Predsezona je već pokazala solidne rezultate, a lipanj, koji se tradicionalno smatra ključnim mjesecem za pokretanje ljetne sezone, donosi dodatni optimizam. Prema najnovijim podacima, u prvim tjednima lipnja zabilježen je značajan rast turističkog prometa – čak do 20% više dolazaka i noćenja u odnosu na prošlu godinu. Ovo ukazuje na nastavak pozitivnog trenda koji bi mogao kulminirati u rekordnu sezonu.
Ključni pokazatelji, poput rasta dolazaka i noćenja, već su u predsezoni bili bolji za 2-3% u odnosu na rekordnu 2024. godinu, dok lipanj donosi još impresivnije brojke – rast od 13-22% u odnosu na prošlu godinu. Takvi rezultati potvrđuju da Hrvatska i dalje ostaje atraktivna destinacija za domaće i strane turiste, posebno iz tržišta poput Njemačke, Italije, Slovenije i drugih europskih zemalja. Posebno se ističe rast interesa domaćih gostiju, što dodatno jača ukupnu sliku.
Međutim, nije sve tako jednostavno. Iako su brojke obećavajuće, postoje izazovi koji bi mogli utjecati na krajnji ishod. Cjenovna politika ostaje osjetljiva tema – prethodne sezone bile su obilježene pritužbama na visoke cijene smještaja i usluga, što je moglo odvratiti dio potencijalnih posjetitelja. Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić naglašava važnost razumne cjenovne politike, uz apel da se cijene prilagode kvaliteti ponude kako bi se zadržala konkurentnost. Također, globalni ekonomski faktori, poput inflacije i promjena u kupovnim moćima ključnih tržišta, mogu utjecati na odluke turista.
S druge strane, ulaganja u promociju, raznolikost turističke ponude i kontinuirani rast zračnog prometa pružaju osnovu za optimizam. Rezervacije i dalje stižu tjedan po tjedan, što potvrđuju i podaci iz avioindustrije. Ako se ova dinamika nastavi, a cjenovni pritisci budu kontrolirani, realno je očekivati da bi 2025. mogla postati još jedna rekordna godina za hrvatski turizam. Ključno će biti prilagodba na promjene i fokus na održivost, kako bi se osigurala dugoročna privlačnost destinacije.
U zaključku, trenutni trendovi upućuju na pozitivan ishod, ali uspjeh ovisi o sposobnosti dionika u turizmu da balansiraju između privlačenja turista i očuvanja kvalitete ponude. Ako se lekcije iz prošlih godina uspješno primijene, rekordna sezona 2025. nije samo moguća, već i vjerojatna.