Nedavno objavljeni podaci otkrivaju da su razlike u cijenama između Hrvatske i Njemačke i dalje iznenađujuće velike. Dok u Njemačkoj mnogi proizvodi koštaju znatno manje, hrvatski potrošači i dalje plaćaju visoke cijene za iste artikle.
Primjerice, Nutella od 750 grama u Njemačkoj stoji 5,29 eura, dok je u Hrvatskoj cijena 7,89 eura, što predstavlja gotovo 40% razlike. Slična situacija je i s kućanskim potrepštinama – kapsule Finish za perilicu posuđa u Njemačkoj koštaju 9,99 eura, dok se u Hrvatskoj prodaju za 18,95 eura. Deterdžent Ariel gotovo je dvostruko jeftiniji u Njemačkoj nego kod nas.
Ove razlike izazivaju zabrinutost među hrvatskim potrošačima, koji se pitaju zbog čega je ista roba u njihovoj zemlji skuplja. Pojedini stručnjaci smatraju da bi trgovci trebali pojasniti razloge ovakvih razlika, dok potrošači traže veći stupanj transparentnosti i odgovornosti.
Iako postoje napori za smanjenje troškova života u Hrvatskoj, podaci pokazuju da su cijene i dalje znatno više nego u usporedivim europskim zemljama. Ove informacije ponovno stavljaju pitanje na stol – koliko su hrvatski potrošači zaista zaštićeni od previsokih cijena i kada možemo očekivati promjene?





