Tek nekoliko tjedana prije navodno sudbonosnog datuma, ljudi sve više odgađaju svoje planove, dok društvene mreže vrve od komentara koji izazivaju strah i nadu u što skorije razjašnjenje. Prema izvještajima, situacija je posebno uznemirujuća u Japanu, gdje je poznata japanska umjetnica Rio Takumi, poznata kao „nova Baba Vanga“, u svom bestseleru iz 2021. godine „Budućnost koju sam vidjela“, najavila da će se katastrofa dogoditi upravo u toj zemlji 5. srpnja 2025. godine. Iako nije otkrila što će se točno dogoditi, njezino upozorenje bilo je dovoljno da uznemiri stanovništvo.
Ova najava izazvala je rastući val panike, a posljedice već su vidljive. Prema analizi Bloomberg Intelligence, broj rezervacija putovanja u Japan početkom srpnja drastično je pao. Letovi i smještaj u hotelima iz Hong Konga smanjeni su gotovo za polovicu, dok je dolazak turista iz Kine, Tajlanda i Vijetnama zabilježio pad od čak 83 posto.
Mnogi su odlučili otkazati ili odgoditi svoja putovanja, ne želeći riskirati u skladu s apokaliptičnim najavama koje sve više podsjećaju na proročanstvo. Ovakva situacija pravi je udar na japansku turističku industriju, koja se još uvijek oporavlja od posljedica pandemije.
Japanski službenici pokušavaju smiriti javnost i zaustaviti širenje panike. Guverner prefekture Mijagi, Jošihiro Murai, na konferenciji za novinare izjavio je: „Nema razloga za zabrinutost, Japanci ne bježe iz zemlje… Nadam se da će ljudi ignorirati glasine i nastaviti s posjetama.“ No, unatoč tim riječima, nepovjerenje i dalje raste. Na internetskim platformama poput TikToka i X-a (nekadašnji Twitter), korisnici dijele razne teorije zavjere, isječke iz mange i komentare koji sumnjaju u službene tvrdnje, te spekuliraju o mogućoj katastrofi.
Ostaje za vidjeti hoće li 5. srpnja 2025. proći u miru ili će se proročanstvo iz mange zaista obistiniti. No, jedno je jasno – kombinacija pop kulture, društvenih mreža i kolektivne psihoze pokazala je koliko je lako uzdrmati globalno tržište i ljudsku maštu, zaključuje Večernji list.