Mikropukotine te problemi s nadzorom istih otvorili su brojna pitanja o kvaliteti radova i mogućim propustima u izgradnji Pelješkog mosta. Hoće li se situacija sanirati na vrijeme ili će nacionalni ponos postati novi infrastrukturni skandal? Upitali smo Hrvatske ceste, što se to događa s Pelješkim mostom?
“Uslugom provedbe redovitih pregleda Pelješkog mosta u narednom četverogodišnjem razdoblju, predviđeno je obavljanje redovitih tromjesečnih (kvartalnih), godišnjih i glavnih pregleda mosta. Plan je da se odmah po potpisu ugovora, pregledaju svi dijelovi mosta i provedu potrebna specijalistička mjerenja i ispitivanja i to sve u okviru glavnog pregleda, na način kako je to predviđeno propisima i proizišloj tehničkoj regulativi. Dobiveni rezultati nakon svakog, pa tako i nakon navedenog glavnog pregleda, bez odgode će se dostaviti izvođaču radova radi njihovog otklanjanja”, kazali su za Dnevno iz Hrvatskih cesta te dodali kako će vremenski tijek i dinamika provedbe pregleda, a tako i dobivanje konačnih rezultata, ovisiti o činjenicama utvrđenim tijekom samog pregleda mosta.
Podsjetimo, Pelješki most je svečano pušten u promet 27. srpnja 2022. godine. Izgradnju mosta obavila je kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation (CRBC), koja je aktivna na brojnim infrastrukturnim projektima u regiji. Povezujući Brijestu i Komarnu ‘Pelješki’ je napokon spojio sjever i jug Hrvatske bez prolaska kroz Neum. Dug 2.404 metra, most je projektirao slovenski arhitekt Marjan Pipenbaher, a njegova izgradnja trajala je 1.277 dana. Za konstrukciju je utrošeno oko 65 tisuća tona čelika, a financiran je sredstvima Europske unije.
Mikropukotine te problemi s nadzorom istih otvorili su brojna pitanja o kvaliteti radova i mogućim propustima u izgradnji Pelješkog mosta. Hoće li se situacija sanirati na vrijeme ili će nacionalni ponos postati novi infrastrukturni skandal? Upitali smo Hrvatske ceste, što se to događa s Pelješkim mostom?
“Uslugom provedbe redovitih pregleda Pelješkog mosta u narednom četverogodišnjem razdoblju, predviđeno je obavljanje redovitih tromjesečnih (kvartalnih), godišnjih i glavnih pregleda mosta. Plan je da se odmah po potpisu ugovora, pregledaju svi dijelovi mosta i provedu potrebna specijalistička mjerenja i ispitivanja i to sve u okviru glavnog pregleda, na način kako je to predviđeno propisima i proizišloj tehničkoj regulativi. Dobiveni rezultati nakon svakog, pa tako i nakon navedenog glavnog pregleda, bez odgode će se dostaviti izvođaču radova radi njihovog otklanjanja”, kazali su za Dnevno iz Hrvatskih cesta te dodali kako će vremenski tijek i dinamika provedbe pregleda, a tako i dobivanje konačnih rezultata, ovisiti o činjenicama utvrđenim tijekom samog pregleda mosta.
Podsjetimo, Pelješki most je svečano pušten u promet 27. srpnja 2022. godine. Izgradnju mosta obavila je kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation (CRBC), koja je aktivna na brojnim infrastrukturnim projektima u regiji. Povezujući Brijestu i Komarnu ‘Pelješki’ je napokon spojio sjever i jug Hrvatske bez prolaska kroz Neum. Dug 2.404 metra, most je projektirao slovenski arhitekt Marjan Pipenbaher, a njegova izgradnja trajala je 1.277 dana. Za konstrukciju je utrošeno oko 65 tisuća tona čelika, a financiran je sredstvima Europske unije.
Redoviti pregledi mosta
Problemi s nadzorom stanja mosta počeli su još krajem 2023. godine. Hrvatske ceste tada su raspisale natječaj za redovite preglede Pelješkog mosta u razdoblju od 2024. do 2028. godine, procijenjene vrijednosti od 1,156 milijuna eura. Posebna pažnja trebala se posvetiti nadzoru temelja mosta, kontroli pomaka u svim smjerovima, nagiba, progiba te mogućih pukotina. Na natječaj su pristigle dvije ponude: Konzorcij tvrtki Contech i Captura Venti iz Zagreba s talijanskim Aiviewgroupom, koji je ponudio uslugu za nešto više od 900 tisuća eura te Grupa Urbane ideje iz Samobora, Air-RMLD iz Zagreba i Ante inženjerstvo iz Zmijavaca, čija je ponuda iznosila 1,093 milijuna eura.
Iako je prva ponuda bila jeftinija, Hrvatske ceste su odabrale skuplju opciju, ne priznajući konzorciju Contech-Captura Venti-Aiviewgroup reference stručnjaka za preglede vijadukata, što je bio jedan od uvjeta natječaja. Odbijeni ponuditelji žalili su se Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM), koja je poništila odluku Hrvatskih cesta. No, u ponovljenom natječaju Hrvatske ceste su ovaj put priznale reference stručnjaka za vijadukte, ali nisu prihvatile ugovore i račune koje su dostavili za operatere dronova, koji su ključni za inspekciju mosta.
Opet je odabrana skuplja ponuda, a hrvatsko-talijanski konzorcij ponovno se žalio. Ovaj put, u listopadu 2024., DKOM odbacuje njihovu žalbu i donosi konačnu odluku – odluka o dodjeli posla skupljoj grupi više se ne smije osporavati. “Započelo se sa potrebnom procedurom pripreme Ugovora, a koji će biti potpisan u narednom periodu sukladno zakonskim odredbama. U postupku javne nabave odabrana je Zajednica ponuditelja: URBANE IDEJE d.o.o., AIR-RMLD d.o.o. i Ante-inženjerstvo d.o.o., s cijenom bez poreza na dodanu vrijednost u iznosu od 874.440,00 eura i rokom izvršenja od 48 mjeseci”, kazali su iz Hrvatskih cesta za Dnevno.