Nedavne informacije ukazuju na to da naši mobilni uređaji mogu zapravo prisluškivati naše razgovore, što su mnogi dugo sumnjali. Cox Media Group (CMG), marketinški partner Facebooka, objasnio je kako tvrtka koristi ove informacije za kreiranje ciljanih oglasa. Prema njihovim navodima, njihov softver pod nazivom ‘Active-Listening’ koristi naprednu umjetnu inteligenciju za prikupljanje i analizu podataka o namjerama korisnika temeljenih na njihovim razgovorima preko telefona ili drugih uređaja s mikrofonom.
Oglašivači mogu povezati prikupljene glasovne podatke s korisničkim ponašanjem kako bi precizno ciljali potrošače. Meta, matična tvrtka Facebooka, pokrenula je istragu protiv CMG-a zbog mogućeg kršenja svojih pravila, dok Amazon negira bilo kakvu suradnju s ovom tvrtkom.
CMG je predstavio šest koraka kojima njihov softver prikuplja glasovne podatke s uređaja poput pametnih telefona i prijenosnih računala. Nije jasno je li ‘Active-Listening’ stalno aktivan ili se uključuje samo u određenim situacijama. Ova tehnologija omogućava oglašivačima da ciljaju korisnike koji ozbiljno razmišljaju o kupovini određenih proizvoda. Ako primijetite porast oglasa za proizvode o kojima ste razgovarali, to bi moglo biti povezano s ovim procesom. Iako korisnici već dugo sumnjaju u prisluškivanje, tehnološke kompanije to obično odbacuju. Ovaj incident dodatno potvrđuje sumnje o mogućem prisluškivanju i zarađivanju na temelju privatnih razgovora.