Digitalno izrađena ilustracija, uz koju u opisu piše: “procurila fotografija raja”, privukla je pozornost korisnika društvenih mreža, prikupivši milijune pogleda i reakcija. Slika prikazuje grub poluformiran grad ugrađen u nešto što izgleda kao vapnenački materijal.
Pozadina rajskoga grada podsjeća na Mliječnu stazu, a cijeli prikaz “zapanjujuće je sličan” nebeskome kraljevstvu “Urdak” iz videoigre Doom Eternal. Grad je bijele boje koja odudara od tamne pozadine svemira.
Unatoč nekvalitetnom uratku i očitom podrijetlu sadržaja generiranog umjetnom inteligencijom, slika je brzo postala viralna, a samo jedna objava na X-u prikupila je gotovo sedam milijuna pregleda.
Suluda objava
“Nije ni čudo što su kršćani toliko odlučni da dođu ovamo!” šaljiv je opis viralne objave. Iako su mnogi korisnici podijelili sliku s duhovitom namjerom, objava je ponovno potaknula zabrinutost.
To se ponajprije odnosi na sve veću rasprostranjenost obmanjujućeg sadržaja generiranog umjetnom inteligencijom na društvenim medijima. Neki kritičari tvrde da takav sadržaj, čak i kada se ironično dijeli, odražava sve veću normalizaciju digitalnih “izljeva” koji preplavljuju internetske platforme.
“Daleko najsmješniji dio ove sulude objave jest taj da čak i manijaci koji vjeruju da su ove stvari medijski senzacionalizam, to nazivaju ‘fotografijom koja je procurila’, kao da se Bog, izvršni direktor tvrtke Heaven Studios, uključio u press kit za sezonu dodjela nagrada, ali je stavio embargo do 27. siječnja”, duhovito je komentirao autor Séamas O’Reilly na Blueskyju.
Zlouporaba tehnologije
Slika je dobila dodatnu pozornost na Facebooku, gdje su je mnogi korisnici ponovno podijelili uz izvorni naslov, generirajući stotine lajkova. Neki su korisnici dodali svoja tumačenja, a jedan je korisnik napisao: “Ovo mjesto je premalo za raj. Meni izgleda kao kuća Elona Muska“.
Iako se čini da je malo vjerojatno da će viralna slika mnoge uvjeriti u svoju autentičnost, ona naglašava širi problem: potencijal da sadržaj generiran umjetnom inteligencijom dovede u zabludu. Prošle godine, na primjer, slike stvorene umjetnom inteligencijom koje lažno prikazuju posljedice uragana Helene proširile su se na Facebooku, potičući dezinformacije tijekom krize.
Čak se i tražilice poput Googlea bore s infiltracijom iskrivljenog materijala proizvedenog umjetnom inteligencijom, što izaziva zabrinutost zbog zlouporabe tehnologije i njezine uloge u širenju lažnih narativa. Cijeli članak pročitajte na dnevno.hr.