Unutar posljednjih dana, brojni građani iz Međimurja i Zagreba prijavljuju probleme s ovrhama povezanim s plinskim računima od tvrtke Međimurje plin, koja je nedavno preuzela opskrbu plinom u Zagrebu. Ova tvrtka je pobijedila na natječaju iz svibnja 2024., te je od 1. listopada prošle godine preuzela opskrbu od bivše Gradskog plinara Zagreb – Opskrba.
Nedorečenosti u postupku
Građani koji nisu željeli preći na usluge Međimurje plina morali su potpisati nove ugovore s Gradskom plinarom Zagreb – Opskrba. Međutim, čini se da je tijekom tog procesa došlo do brojnih propusta, pa sada Zagrepčani primaju ovrhe na iznose koji često višestruko premašuju originalne račune. Istražili smo što se točno događa i tko od toga može imati korist.
Prva osoba koja nam se javila je žena iz Zagreba, koja je istaknula da je nedavno dobila obavijest o prijedlogu za ovrhu zbog neplaćenog računa za plin. Naglasila je da je račun za 10 dana korištenja plina, dok njezin ugovor s Gradskom plinarom vrijedi tek od 11. listopada 2024., te da se ne radi o ratama s kraja rujna ili početka listopada prošle godine, već o računu koji je formiran sredinom studenog.
Ona navodi da račun nije ni primila, a prema informacijama od javnih bilježnika, slične slučajeve imaju i mnogi drugi građani. Čini se da su računi, većina njih, izrađeni na temelju procijenjene potrošnje, a ne na stvarnim očitanjima, zbog čega postoji sumnja da je moguće da su neki od njih uplatili manje od stvarne potrošnje. Također, problem predstavljaju i veliki troškovi ovrhe, koji mogu biti i pet puta veći od samog duga. Na primjer, račun od 5 eura može biti opterećen troškovima odvjetnika i javnog bilježnika od 25 eura, a dodatne troškove ako dođe do ovrhe, od 12,5 eura.
Najveću korist od takvog postupka, prema riječima građanke, ima odvjetnička kancelarija iz Zadra koja vodi ove ovršne postupke, kao i javni bilježnik. Čudno je, dodaje, da u Čakovcu i Zagrebu nema lokalnih odvjetnika koji bi obavili taj posao, pa je uočila da su ti poslovi prepušteni određenim stručnjacima iz drugih gradova.
Osvrt na komunikaciju i postupak
Građanka je uspjela dobiti kontakt osobu u Međimurje plinu u Čakovcu, jer na zagrebačkom broju nitko nije odgovarao. Saznala je da se, unatoč prvotnim najavama, opomene nisu slale prije pokretanja ovršnih postupaka. Umjesto toga, odmah je pokrenuta ovrha, što je izazvalo dodatnu frustraciju među korisnicima.
Prema njenim riječima, mnogi od njih nisu primili račun ni opomenu, već su odmah dobili obavijest o prijedlogu za ovrhu. To, smatra, omogućava netransparentnost i velike profite onima koji vode postupke, dok dužnicima ostaje nejasno zašto nisu dobili pravovremenu obavijest ili račun na vrijeme.
Ogorčenost i dodatne nelogičnosti
Među građanima koji su se žalili je i jedan Zagrepčanin, koji je bio korisnik Međimurje plina svega desetak dana, a da pri tome nije bio ni obaviješten. On ističe da mu je račun poslan na pogrešnu adresu, te da nitko nije pokušao kontaktirati ga prije nego što je dobio prijedlog za ovrhu.
„Nikada nisam bježao od svojih obveza i redovno plaćam sve račune, pa ću i ovaj trošak od 9,52 eura, koji je nastao zbog brojnih pogrešaka i propusta, uredno podmiriti“, kaže on.
Ova situacija otkriva složen problem u komunikaciji, transparentnosti i pravilima postupka, a građani ističu da je sustav u ovim slučajevima naklonjen onima koji upravljaju ovršnim postupcima, a ne potrošačima. Cijeli članak pročitajte na index.hr.