Udruga ocjenjuje zdravstvenu kvalitetu proizvoda velikih kompanija poput Nestléa, Pepsija i Unilevera putem indeksa koji se kreće od jedan do pet bodova. Ocjena ‘pet’ označava najbolji rezultat, dok je ‘jedinica’ najlošija, s tim da se proizvodi s više od 3,5 bodova smatraju zdravijim izborom prema sustavu Health Star Rating, razvijenom u Australiji i na Novom Zelandu.
Istraživanje ATNI-ja pokazuje da su proizvodi iz skupine od 30 kompanija u zemljama s niskim prihodima ocijenjeni lošije nego oni u zemljama s visokim prihodima, s prosječnim ocjenama od 1,8 i 2,3. Direktor ATNI-ja, Mark Wijne, ističe da ovo ukazuje na to da te kompanije ne nude zdrave opcije u najsiromašnijim dijelovima svijeta, što bi trebalo biti upozorenje za vlade tih zemalja.
Ove godine, udruga je prvi put odvojeno procjenjivala proizvode u zemljama s visokim i niskim dohotkom. Ovaj indeks je ključan s obzirom na rastući problem pretilosti, koji prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji pogađa više od milijarde ljudi. Svjetska banka procjenjuje da 70 posto pretilih osoba živi u zemljama s niskim i srednjim dohotkom.
Glasnogovornik Nestléa je izjavio da se kompanija obvezala povećati prodaju hranjivijih proizvoda i pomoći u poboljšanju prehrambenih navika u zemljama u razvoju. S druge strane, glasnogovornik Pepsija nije komentirao situaciju, iako su prošle godine najavili smanjenje natrija u svojim proizvodima.