fbpx
Čakovec

Mislite li da poznate kompanije šalju lošije proizvode u siromašnije zemlje?

Istaknuto

Popularno

Udruga ocjenjuje zdravstvenu kvalitetu proizvoda velikih kompanija poput Nestléa, Pepsija i Unilevera putem indeksa koji se kreće od jedan do pet bodova. Ocjena ‘pet’ označava najbolji rezultat, dok je ‘jedinica’ najlošija, s tim da se proizvodi s više od 3,5 bodova smatraju zdravijim izborom prema sustavu Health Star Rating, razvijenom u Australiji i na Novom Zelandu.

Istraživanje ATNI-ja pokazuje da su proizvodi iz skupine od 30 kompanija u zemljama s niskim prihodima ocijenjeni lošije nego oni u zemljama s visokim prihodima, s prosječnim ocjenama od 1,8 i 2,3. Direktor ATNI-ja, Mark Wijne, ističe da ovo ukazuje na to da te kompanije ne nude zdrave opcije u najsiromašnijim dijelovima svijeta, što bi trebalo biti upozorenje za vlade tih zemalja.

Ove godine, udruga je prvi put odvojeno procjenjivala proizvode u zemljama s visokim i niskim dohotkom. Ovaj indeks je ključan s obzirom na rastući problem pretilosti, koji prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji pogađa više od milijarde ljudi. Svjetska banka procjenjuje da 70 posto pretilih osoba živi u zemljama s niskim i srednjim dohotkom.

Glasnogovornik Nestléa je izjavio da se kompanija obvezala povećati prodaju hranjivijih proizvoda i pomoći u poboljšanju prehrambenih navika u zemljama u razvoju. S druge strane, glasnogovornik Pepsija nije komentirao situaciju, iako su prošle godine najavili smanjenje natrija u svojim proizvodima.

Nove objave:

Gold Feb 25 
2.490,01 €  0,26%  
Bitcoin EUR 
94.411,15 €  0,19%  
Crude Oil Jan 25 
63,51 €  1,65%  
Ethereum EUR 
3.770,94 €  0,39%  
USD/EUR 
0,9464 €  0,22%