S prvim danom rujna u Hrvatskoj je počeo vrijediti novi Zakon o fiskalizaciji koji donosi najopsežnije promjene od uvođenja ovog sustava. Do sada su se fiskalizirali samo gotovinski računi, no ubuduće će se pratiti i transakcije obavljene putem digitalnih kanala poput PayPala, Google Paya ili Stripea.
Poduzetnici i obrtnici već sada moraju prijaviti Poreznoj upravi tko im je informacijski posrednik, odnosno na koji će način fiskalizirati elektroničke račune. Rok za to je 31. prosinca ove godine. Od 1. siječnja 2026. svi obveznici PDV-a morat će izdavati i fiskalizirati eRačune prema drugim poreznim obveznicima, dok će oni izvan PDV-a biti dužni takve račune zaprimati.
Godinu kasnije, od 2027., i oni koji nisu u sustavu PDV-a morat će izdavati eRačune. Kako bi im se olakšao prelazak, država će im ponuditi besplatnu aplikaciju MIKROeRAČUN koja će služiti za izdavanje, zaprimanje i fiskalizaciju računa.
Novost je i obveza dostave OIB-a za račune do 700 eura koji se plaćaju gotovinom ili karticom. Uz to, zakon dopušta ponovno izdavanje računa s istim brojem, ali isključivo radi ispravka tehničkih pogrešaka koje ne utječu na porezne obveze.
Fiskalizacija donosi i strože rokove – sve naplaćene račune potrebno je prijaviti do 20. u mjesecu za prethodni, a jednako vrijedi i za odbijene eRačune. Ako računi ne mogu biti izdani, poreznici moraju biti obaviješteni u roku od pet dana.
Sustav se pojednostavljuje i ukidanjem starih obrazaca poput knjiga IRA i URA te obrazaca PPO, DON-H i PDV-F, dok će se PDV obrazac ponovno predavati krajem mjeseca.
Struka upozorava da će promjene zahtijevati veliku prilagodbu. „Računovođe, informatičari i sami poduzetnici morat će udružiti snage kako bi se na vrijeme prilagodili novim pravilima“, naglašava Đurđica Mostarčić, predsjednica Sekcije računovođa pri Hrvatskoj obrtničkoj komori.
Nove mjere obuhvatit će gotovo sve gospodarske subjekte u zemlji, a kako se obveze budu širile, jasno je da fiskalizacija ulazi u potpuno novo digitalno poglavlje.





