U petak su potrošačke udruge u Hrvatskoj pozvale na bojkot trgovačkih lanaca zbog, kako smatraju, neopravdano visokih cijena. Ova akcija pokrenula je široku raspravu o uzrocima inflacije, a različiti akteri, uključujući Vladu, trgovce i dobavljače, prebacuju odgovornost jedni na druge. Trgovci tvrde da se suočavaju s niskim maržama i da nisu glavni krivci za situaciju.
Portal danica analizirao je financijske izvještaje trgovačkih lanaca za 2022. i 2023. godinu kako bi dobio uvid u bruto prodajne marže. Konzum, najveći trgovački lanac u zemlji, imao je bruto maržu od 37,9 posto, što je blago smanjenje u odnosu na prethodnu godinu. Lidl je zadržao maržu od 34,9 posto i ostvario najveću neto dobit u sektoru, od 56,6 milijuna eura. Kaufland je imao bruto maržu od 38 posto.
Osim toga, trgovački lanac Plodine dosegao je impresivnu neto dobit od 52 milijuna eura, uz bruto maržu od 29 posto, što predstavlja značajan porast. U Pevexu je bruto marža bila 37,3 posto, dok je Spar imao maržu od oko 40 posto, iako su njihovi troškovi nabave teže dostupni.
Kada su u pitanju drogerije, Bipa je prednjačila s maržom od 67 posto, dok je dm-drogerie markt imao oko 53 posto, a Mueller 44,3 posto. Svi navedeni podaci temelje se na revidiranim godišnjim poslovnim izvještajima trgovačkih lanaca koji su dostavljeni Financijskoj agenciji.