Prodaja novih automobila u Europi u lipnju je snažno pala, produbljujući krizu koja već mjesecima potresa autoindustriju. Iako tržište pokazuje znakove elektrifikacije, to nije dovoljno da zaustavi pad interesa za klasične marke koje su desetljećima dominirale cestama.
Najveći europski proizvođači, uključujući Volkswagen, Stellantis i Renault, suočeni su sa značajnim padom prodaje, dok kineski brendovi ubrzano šire svoj utjecaj i osvajaju tržišni udio zahvaljujući jeftinijim, modernim i elektrificiranim modelima. Tesla, nekoć lider na području električnih vozila, sada također bilježi dvoznamenkasti pad.
Istodobno, potražnja za električnim i hibridnim vozilima sve je veća. Gotovo 60% svih novih registracija u Europskoj uniji odnosi se na elektrificirana vozila, što jasno ukazuje na smjer kojim kupci žele ići, prema održivoj mobilnosti. No, tradicionalni proizvođači očito nisu dovoljno brzo odgovorili na promjene navika i prioriteta potrošača.
Stručnjaci upozoravaju da se ne radi o privremenom padu, već o tektonskim promjenama koje mijenjaju pravila igre. Brendovi koji se ne prilagode, mogli bi vrlo brzo postati prošlost, dok kineski proizvođači grabe sve više prostora, tiho, ali odlučno.
Izvor: Reuters





