Dubai čokolada izazvala je globalnu histeriju, što je dovelo do ozbiljnih nestašica na tržištu. Ova luksuzna poslastica s pistacijama, poznata po bogatom okusu i hrskavoj teksturi, postala je viralni hit putem društvenih mreža, posebno TikToka, te je brzo stekla veliku popularnost širom svijeta. Njena priča počela je 2021. godine, kada je kreirana od strane FIX Dessert Chocolatier pod nazivom “Can’t Get Knafeh Of It”, inspirirana bliskoistočkom slasticom. Međutim, tek krajem 2023. godine, viralni trend doveo ju je do vrhunca, a nakon toga je potražnja počela rapidno rasti.
Ova čokolada sadrži slojeve pistacijama punjene kreme, hrskavi kataifi i tahinijem, umotane u mliječnu čokoladu. Popularnost je eksplodirala zahvaljujući TikTok videima, gdje su influenceri i slatkoljupci isticali njezin jedinstveni ukus. Kao posljedica toga, brojni konkurentski proizvodi, uključujući verzije od Lindta, pojavili su se na tržištu, a prodaja je dosegla vrhunce koji su zahtijevali ograničenja poput dva komada po osobi u trgovinama poput Waitrosea.
Međutim, ovaj viralni uspjeh izazvao je ozbiljne probleme u opskrbi. Proizvodnja je ograničena zbog fokusiranja na ručni rad i visok kvalitet, a globalna nestašica pistacija, ključne sirovine, dodatno je zakomplicirala situaciju. Uvoznici i trgovci preprodaju ovu čokoladu po višestruko većim cijenama, čime se dodatno povećava ekskluzivnost.
Posljedice ove povećane potražnje ogledaju se i u nestašici pistacija, koje se uglavnom uzgajaju u SAD-u i Iranu. Zbog loših žetvi u prošloj godini i sadašnje eksplozije popularnosti, cijene orašastih plodova skočile su s oko 8 na više od 10 dolara po funti, a njihova dostupnost je znatno smanjena. Stručnjaci upozoravaju da je svjetska zaliha pistacija gotovo iscrpljena, što će dodatno utjecati na cijene i dostupnost ovih orašastih plodova u budućnosti.