Ovogodišnji advent u hrvatskim gradovima donosi više cijene nego ranijih godina, što potvrđuju i građani i ugostitelji. Hrana, piće i blagdanski sadržaji osjetno su poskupjeli, pa posjetitelji za isti doživljaj izdvajaju više novca nego prije. Unatoč tome, Hrvatska se još uvijek ne nalazi u samom europskom vrhu po cijenama adventske ponude.
Rast cijena vidljiv je na gotovo svim štandovima – od kuhanog vina i kobasica do slastica i toplih napitaka. Organizatori i zakupci objašnjavaju da su poskupljenja posljedica viših troškova najma, energenata, namirnica i rada, koji su u protekloj godini znatno porasli.
Ipak, usporedbe s velikim europskim gradovima pokazuju da je advent u Hrvatskoj i dalje povoljniji nego u metropolama poput Hamburga, Beča ili Münchena. U tim gradovima cijene pojedinih proizvoda dosežu znatno više iznose, što domaću ponudu, unatoč poskupljenjima, i dalje čini konkurentnom.
Građani priznaju da troše više nego ranije, ali ističu da se dio posjetitelja prilagođava – rjeđe se kupuje ili se bira manji broj proizvoda. Advent tako ostaje omiljeno blagdansko okupljalište, no sve češće uz pažljivo planiranje potrošnje.
Zaključak je da je advent ove godine skuplji nego prije, ali još uvijek ne doseže razinu najskupljih europskih destinacija. Koliko će se trošiti, u konačnici ovisi o navikama posjetitelja i spremnosti da se plati blagdanski ugođaj.





